Projektõpe kunstitunnis Prindi Saada link
Kasutaja hinnang: / 4
ViletsParim 
Kunstiõpetus
Kirjutas Ene Sepandi   
Teisipäev, 24 Aprill 2012 18:43

 

Minu kogemus projektiraamatuga

TÄHELEPANU! VALMIS OLLA! KUNST!

Kristi Laanemäe, Anu Püvi, Jelena Tšekulajeva, Anu Lüsi, Anu Purre töötamisest

 

Osalenud projektõppe kursustel, suhtusin kuuldusse üsna skeptiliselt. Ometi otsustasin tunni mitmekesistamise huvides seda katsetada. Valisin gümnaasiumist üheteistkümnendad klassid.

Jagasin õpilastele projektiraamatud ja tutvusime põgusalt selle sisuga.  Edasi selgitasin, et ootan neilt praktilist tööd koos suulise teoreetilise  osaga, mille nad peavad esitama praktilise töö esitlemisel. Projektiraamatud jäid õpilaste kätte ja neil oli piisavalt aega valida omale meeldiv teema. Töö oli mõeldud tunnivälisena ja ainult valmis töö kanti ette klassis. Ühe projekti juures võis töötada mitu õpilast, enamasti tehti seda aga kahekesi või ka päris üksinda. Tööde valmimiseks ei olnud seatud erilisi tähtaegu, seetõttu sobis ka hästi see, et tööd valmisid erineva kiirusega ja neid sai kunstitunnis põhiteema kõrval ühe-kahe-kaupa ette kanda.

Projektide valikud olid üsna erinevad, samuti ka esitamisviisid. Siinkohal mõned õnnestunumad näited:

  • Metafoor “Elulõng” sai klassis lausa suure aplausi osaliseks. Kaks õpilast olid tapeedil kujutanud oma elu pildis ja sõnas sünnist kuni praeguseni ja mässinud lõngadesse. Episoodid ja pildid olid vaimukad ja töö tasus end kindlasti ära

  .   alt  alt   

  • Lõbus oli ka metafoor “Laiskvorstist” ja “Potiroosist”, kus oli tehtud toa makett ja nö. elus viinerile müts pähe. Eelnevalt oli avatud metafoori mõiste ja toodud suuliselt erinevaid näiteid.
  • Projektis “Uues kuues” kasutasid õpilased ära vana jalatsi, tehes sellest lihavõttekaunistuse.

     alt  alt

  • “Kirjutades kunstiks” tegid 3 õpilast Vabariigi aastapäevaks plakati kasutades erinevaid värve ja teksti. Siinkohal võiks muidugi natuke kriitiliselt kirja ilusse suhtuda, aga kahtlemata oli sellega vaeva nähtud ja küllap siis ka sisu olulisusele mõeldud. Pilt kääridega oli korrektselt kirjutatud.

     alt   alt

  • Projekti “Palju on parem kui üks” esitas üks noormees oma töö filmina.Ta oli kogunud isa tühje suitsupakke ja nendest siis erinevaid domino-efekte tekitanud.

     alt   alt   alt

  • Väga hea oli kahe tüdruku poolt oma pere margikogude esitlus, mille täiendamist nemad jätkavad. Viimaste tööde puhul oli ekraanilt eriti hea rääkida ka erinevatest ajastutest nii ajaloos kui kunstis.
  • Vahvalt olid välja tulnud ka “Tõekübarad” – iga kaunistuse ja värvi juurde kuulus jutt sümbolitest ja värvidest ja kandja iseloomust.

     alt

Kokkuvõtteks tahan öelda, et projektiraamat tekitas paljudes lastes huvi kaasaegse kunsti vastu ja kindlasti arendas ta loovust ning elavdas kunstitundi. Olen veendunud, et julgen nüüd  projekte erinevates klassides ka tunnitööna ette võtta ning teha seda koostöös teiste aineõpetajatega ja minu algne suur skepsis on kadunud.

Aitäh raamatu autoritele!

Viimati uuendatud Kolmapäev, 09 Mai 2012 08:39
 
Free template 'Feel Free' by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft!